Toto je tzv. shluknutý kurz. Skládá se z několika samostatných předmětů, které sdílejí výukové materiály, úkoly, testy apod. Níže si můžete zobrazit informace o jednotlivých předmětech tvořících tento shluk.

Hardware pro multimédia - A2B31HPM

Hlavní kurz
Kredity 6
Semestry zimní
Zakončení zápočet a zkouška
Jazyk výuky čeština
Rozsah výuky 2P+2L
Anotace
Předmět podává stručný základní předhled hardwaru používaného v multimédiích (MM). Neklade si ale za cíl encyklopedickou úplnost, místo toho jsou k podrobnější analýze vybrány ty prvky, na kterých lze demonstrovat zajímavá technická řešení a obecněji platné principy. Těžištěm je specializace číslicové techniky pro zpracování MM dat. Analogové obvody jsou popsány spíše jako doplněk techniky číslicové. Četné ukázky MM dat jsou použity k ilustraci funkce jednotlivých HW bloků.
\\Výsledek studentské ankety předmětu je zde: http://www.fel.cvut.cz/anketa/aktualni/courses/AD2B31HPM \\Výsledek studentské ankety předmětu je zde: http://www.fel.cvut.cz/anketa/aktualni/courses/A2B31HPM
Cíle studia
Seznámit studenta s principy hardwaru používaného v multimédiích natolik, aby zvládl výběr hardwaru vhodného pro určitou úlohu, návrh vazeb použitých bloků a základní principy jejich programování.
Osnovy přednášek
1. Přehled zpracovávaných dat.
2. Vstup a výstup zvukových dat.
3. Zvukové a audio/video karty
4. Podpora multimediálních operací v procesorech.
5. Signálové procesory.
6. Specializované struktury a HW akcelerátory.
7. Komprese a dekomprese akustických a obrazových dat.
8. Přenos MM dat.
9. Připojení zařízení pro uložení multimediálních informací.
10. Zabezpečení MM dat.
11. Tvorba, úpravy a třídění MM dat.
12. Paralelizace operací nad MM a propojení komunikačním hardwarem.
13. HW pro interakci s uživatelem.
14. rezerva
Osnovy cvičení
1. PC pro MM, přehled
2. A/D, D/A, aliasing
3. Zvukové karty
4. Výkonové zesilovače
5. MM operace PC procesorů
6. Signálové procesory
7. Komprese
8. Akcelerátory grafických karet
9. Výpočet MM renderování na clusteru
10. Přenos dat
11. HW pro interakci s uživatelem
12. Prezentace samostatných prací
13. Prezentace samostatných prací
14. Zápočet
Literatura
1. Madisetti, V. K.: VLSI Digital Signal Processors, Butterworth-Heinemann, 1995
2. Bhaskaran, D.: Image & video compression standards: algorithms & architectures. Kluwer series in engineering & computer science, 1997
3. online zdroje, průběžně aktualizováno na http://noel.feld.cvut.cz/vyu/a2b31hpm
Požadavky
Podmínkou zápočtu je práce na seminířích a prezentace samostatné práce.

Hardware pro multimédia - AD2B31HPM

Kredity 6
Semestry zimní
Zakončení zápočet a zkouška
Jazyk výuky čeština
Rozsah výuky 14KP+6KL
Anotace
Předmět podává stručný základní předhled hardwaru používaného v multimédiích (MM). Neklade si ale za cíl encyklopedickou úplnost, místo toho jsou k podrobnější analýze vybrány ty prvky, na kterých lze demonstrovat zajímavá technická řešení a obecněji platné principy. Těžištěm je specializace číslicové techniky pro zpracování MM dat. Analogové obvody jsou popsány spíše jako doplněk techniky číslicové. Četné ukázky MM dat jsou použity k ilustraci funkce jednotlivých HW bloků.
\\Výsledek studentské ankety předmětu je zde: http://www.fel.cvut.cz/anketa/aktualni/courses/AD2B31HPM \\Výsledek studentské ankety předmětu je zde: http://www.fel.cvut.cz/anketa/aktualni/courses/A2B31HPM
Cíle studia
Seznámit studenta s principy hardwaru používaného v multimédiích natolik, aby zvládl výběr hardwaru vhodného pro určitou úlohu, návrh vazeb použitých bloků a základní principy jejich programování.
Osnovy přednášek
1. Přehled zpracovávaných dat.
2. Vstup a výstup zvukových dat.
3. Zvukové a audio/video karty
4. Podpora multimediálních operací v procesorech.
5. Signálové procesory.
6. Specializované struktury a HW akcelerátory.
7. Komprese a dekomprese akustických a obrazových dat.
8. Přenos MM dat.
9. Připojení zařízení pro uložení multimediálních informací.
10. Zabezpečení MM dat.
11. Tvorba, úpravy a třídění MM dat.
12. Paralelizace operací nad MM a propojení komunikačním hardwarem.
13. HW pro interakci s uživatelem.
14. rezerva
Osnovy cvičení
1. PC pro MM, přehled
2. A/D, D/A, aliasing
3. Zvukové karty
4. Výkonové zesilovače
5. MM operace PC procesorů
6. Signálové procesory
7. Komprese
8. Akcelerátory grafických karet
9. Výpočet MM renderování na clusteru
10. Přenos dat
11. HW pro interakci s uživatelem
12. Prezentace samostatných prací
13. Prezentace samostatných prací
14. Zápočet
Literatura
1. Madisetti, V. K.: VLSI Digital Signal Processors, Butterworth-Heinemann, 1995
2. Bhaskaran, D.: Image & video compression standards: algorithms & architectures. Kluwer series in engineering & computer science, 1997
3. online zdroje, průběžně aktualizováno na http://noel.feld.cvut.cz/vyu/a2b31hpm
Požadavky
Podmínkou zápočtu je práce na seminířích a prezentace samostatné práce.