Toto je tzv. shluknutý kurz. Skládá se z několika samostatných předmětů, které sdílejí výukové materiály, úkoly, testy apod. Níže si můžete zobrazit informace o jednotlivých předmětech tvořících tento shluk.

Marketing - B1M16MAR

Hlavní kurz
Kredity 5
Semestry letní
Zakončení zápočet a zkouška
Jazyk výuky čeština
Rozsah výuky 2P+2S
Anotace
Výuka je zaměřena na vysvětlení podstaty, metod a systému marketingu včetně jeho využití v praxi s přihlédnutím k vývojovým tendencím.
Cíle studia
Žádná data.
Osnovy přednášek
1. Management a marketing, vývoj a změny paradigmat
2. Marketingová koncepce řízení firmy, postavení marketingu vůči ostatním činnostem firmy
3. Marketingový výzkum
4. Chování poptávajících a segmentace trhu
5. Strategické marketingové plánování
6. Analytické metody strategického plánování
7. Marketingový mix
8. Výrobková, sortimentní a servisní politika
9. Inovace, diferenciace, variace
10. Kontraktační politika, tvorba cen
11. Marketingová komunikační politika, nástroje a integrovaná komunikace
12. Volba odbytových cest a prodej
13. Volba marketingových strategií v různých situacích (trh služeb, nové a globální trhy)
14. Marketingový kontroling a audit, vývojové tendence marketingu
Osnovy cvičení
1.Manažerský kruh, nástroje managementu
2.Koncepce managementu, marketingová koncepce
3.Marketingový výzkum - formy, metody
4.Volba metody výzkumu
5.Dotazování, hodnocení výsledku
6.Analýza silných a slabých stránek
7.Cyklus životnosti výrobku
8.Výrobkové portfolio
9.Výrobková politika firmy
10.Cenová politika
11.Volba reklamního prostředku
12.Marketingová strategie, marketingový mix
13.Závěrečný test
14.Hodnocení, zápočet
Literatura
1. Tomek, G., Vávrová, V.: Marketing od myšlenky k realizaci, 3. aktualizované a doplněné vydání, Praha: Professional Publishing, 2011. ISBN 978-80-7431-042-3
2. Tomek, G., Vávrová, V.: Vize tržního úspěchu, Praha: Professional Publishing, 2012. ISBN 978-80-7421-071-3
3. Tomek, G., Vávrová, V.: Jak zvýšit konkurenční schopnost firmy. Praha: C. H. Beck 2009. ISBN 978-80-7400-098-0
4. Kotler, P., Keller, K. L.: Marketing management. 14. rozš. vydání, Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247- 4150-5
5. Kotler, P., Keller, K. L: Marketing Management. 14th Edition, Prentice-Hall Inc. 2011. ISBN-10: 0132102927
6. Lilien, G.L., Rangaswamy A., De Bruyn, A.: Principles of Marketing Engineering, 2nd Edition, State College PA, 2013. ISBN 9780985764807
7. Tomek G., Vávrová V., Vašíček, J.: Marketing v energetice, Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 978-80-247-0370-X
8. Tomek, G., Vávrová, V.: Výrobek a jeho úspěch na trhu, Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 978-80-247-0053-0
Požadavky
https://ekonom.feld.cvut.cz/cs/student/predmety/marketing

Marketing - BD1M16MAR

Kredity 5
Semestry letní
Zakončení zápočet a zkouška
Jazyk výuky čeština
Rozsah výuky 14KP+6KS
Anotace
Výuka je zaměřena na vysvětlení podstaty, metod a systému marketingu včetně jeho využití v praxi s přihlédnutím k vývojovým tendencím.
Cíle studia
Žádná data.
Osnovy přednášek
1. Management a marketing, vývoj a změny paradigmat
2. Marketingová koncepce řízení firmy, postavení marketingu vůči ostatním činnostem firmy
3. Marketingový výzkum
4. Chování poptávajících a segmentace trhu
5. Strategické marketingové plánování
6. Analytické metody strategického plánování
7. Marketingový mix
8. Výrobková, sortimentní a servisní politika
9. Inovace, diferenciace, variace
10. Kontraktační politika, tvorba cen
11. Marketingová komunikační politika, nástroje a integrovaná komunikace
12. Volba odbytových cest a prodej
13. Volba marketingových strategií v různých situacích (trh služeb, nové a globální trhy)
14. Marketingový kontroling a audit, vývojové tendence marketingu
Osnovy cvičení
1.Manažerský kruh, nástroje managementu
2.Koncepce managementu, marketingová koncepce
3.Marketingový výzkum - formy, metody
4.Volba metody výzkumu
5.Dotazování, hodnocení výsledku
6.Analýza silných a slabých stránek
7.Cyklus životnosti výrobku
8.Výrobkové portfolio
9.Výrobková politika firmy
10.Cenová politika
11.Volba reklamního prostředku
12.Marketingová strategie, marketingový mix
13.Závěrečný test
14.Hodnocení, zápočet
Literatura
1. Tomek, G., Vávrová, V.: Marketing od myšlenky k realizaci, 3. aktualizované a doplněné vydání, Praha: Professional Publishing, 2011. ISBN 978-80-7431-042-3
2. Tomek, G., Vávrová, V.: Vize tržního úspěchu, Praha: Professional Publishing, 2012. ISBN 978-80-7421-071-3
3. Tomek, G., Vávrová, V.: Jak zvýšit konkurenční schopnost firmy. Praha: C. H. Beck 2009. ISBN 978-80-7400-098-0
4. Kotler, P., Keller, K. L.: Marketing management. 14. rozš. vydání, Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247- 4150-5
5. Kotler, P., Keller, K. L: Marketing Management. 14th Edition, Prentice-Hall Inc. 2011. ISBN-10: 0132102927
6. Lilien, G.L., Rangaswamy A., De Bruyn, A.: Principles of Marketing Engineering, 2nd Edition, State College PA, 2013. ISBN 9780985764807
7. Tomek G., Vávrová V., Vašíček, J.: Marketing v energetice, Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 978-80-247-0370-X
8. Tomek, G., Vávrová, V.: Výrobek a jeho úspěch na trhu, Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 978-80-247-0053-0
Požadavky
https://ekonom.feld.cvut.cz/cs/student/predmety/marketing

Marketing - A1M16MAR

Kredity 5
Semestry zimní
Zakončení zápočet a zkouška
Jazyk výuky čeština
Rozsah výuky 2+2s
Anotace
Marketing management. Idea marketingu a jeho úloha v řízení firmy. Marketingový výzkum a marketingový informační systém. Analýza marketingových informací. SWOT analýza. Nákupní chování, užitná hodnota produktu, spokojenost zákazníka. Tržní segmentace. Marketingové plánování. Analytické metody (poziční mapa, analýza cyklu životnosti produktu, výrobková portfolia, hodnototvorný řetezec, benchmarking atd.) Volba a realizace marketingové strategie. Marketingový mix. Produktová, sortimentní a servisní politika. Kontraktační politika. Komunikační politika. Distribuční politika. Marketingový kontroling a audit, organizace marketingu. \\Výsledek studentské ankety předmětu je zde: http://www.fel.cvut.cz/anketa/aktualni/courses/AD1M16MAR \\Výsledek studentské ankety předmětu je zde: http://www.fel.cvut.cz/anketa/aktualni/courses/A1M16MAR
Cíle studia
Žádná data.
Osnovy přednášek
1.Management a marketing
2.Marketingová koncepce řízení firmy
3.Marketingový výzkum
4.Chování poptávajících a segmentace trhu
5.Strategické marketingové plánování
6.Analytické metody strategického plánování
7.Marketingový mix
8.Výrobková, sortimentní a servisní politika
9.Inovace, diferenciace, variace
10.Kontraktační politika, tvorba cen
11.Komunikační politika
12.Volba odbytových cest a prodej
13.Volba marketingových strategií v různých situacích
14.Postavení a organizace marketingu v rámci firmy
Osnovy cvičení
1.Manažerský kruh, nástroje managementu
2.Koncepce managementu, marketingová koncepce
3.Marketingový výzkum - formy, metody
4.Volba metody výzkumu
5.Dotazování, hodnocení výsledku
6.Analýza silných a slabých stránek
7.Cyklus životnosti výrobku
8.Výrobkové portfolio
9.Výrobková politika firmy
10.Cenová politika
11.Volba reklamního prostředku
12.Marketingová strategie, marketingový mix
13.Závěrečný test
14.Hodnocení, zápočet
Literatura
1. Tomek, G., Vávrová, V.: Marketing od myšlenky k realizaci, 3. aktualizované a doplněné vydání, Praha: Professional Publishing, 2011
2.Tomek, G., Vávrová, V.: Vize tržního úspěchu, Praha: Professional Publishing, 2012
3.Tomek, G., Vávrová, V.: Jak zvýšit konkurenční schopnost firmy. Praha: C. H. Beck 2009. ISBN 978-80-7400-098-0
4.Kotler, P.: Marketing management. 10. rozs. vydání,Grada Publishing, Praha 2001
5.Kotler, P.: Marketing Management. 10th Edition, Prentice-Hall Inc. 2000
6.Randall, G.: Principles of Marketing, Thomson Learning 2001
7.Tomek G., Vávrová V., Vašíček, J.: Marketing v energetice, Grada Publishing, 2002
8.Tomek, G., Vávrová, V.: Výrobek a jeho úspěch na trhu, Grada, Praha 2001
Požadavky
viz https://ekonom.feld.cvut.cz/cs/student/predmety/marketing

Marketing - AD1M16MAR

Kredity 5
Semestry zimní
Zakončení zápočet a zkouška
Jazyk výuky čeština
Rozsah výuky 14+6s
Anotace
Marketing management. Idea marketingu a jeho úloha v řízení firmy. Marketingový výzkum a marketingový informační systém. Analýza marketingových informací. SWOT analýza. Nákupní chování, užitná hodnota produktu, spokojenost zákazníka. Tržní segmentace. Marketingové plánování. Analytické metody (poziční mapa, analýza cyklu životnosti produktu, výrobková portfolia, hodnototvorný řetezec, benchmarking atd.) Volba a realizace marketingové strategie. Marketingový mix. Produktová, sortimentní a servisní politika. Kontraktační politika. Komunikační politika. Distribuční politika. Marketingový kontroling a audit, organizace marketingu. \\Výsledek studentské ankety předmětu je zde: http://www.fel.cvut.cz/anketa/aktualni/courses/AD1M16MAR \\Výsledek studentské ankety předmětu je zde: http://www.fel.cvut.cz/anketa/aktualni/courses/A1M16MAR
Cíle studia
Žádná data.
Osnovy přednášek
1.Management a marketing
2.Marketingová koncepce řízení firmy
3.Marketingový výzkum
4.Chování poptávajících a segmentace trhu
5.Strategické marketingové plánování
6.Analytické metody strategického plánování
7.Marketingový mix
8.Výrobková, sortimentní a servisní politika
9.Inovace, diferenciace, variace
10.Kontraktační politika, tvorba cen
11.Komunikační politika
12.Volba odbytových cest a prodej
13.Volba marketingových strategií v různých situacích
14.Postavení a organizace marketingu v rámci firmy
Osnovy cvičení
1.Manažerský kruh, nástroje managementu
2.Koncepce managementu, marketingová koncepce
3.Marketingový výzkum - formy, metody
4.Volba metody výzkumu
5.Dotazování, hodnocení výsledku
6.Analýza silných a slabých stránek
7.Cyklus životnosti výrobku
8.Výrobkové portfolio
9.Výrobková politika firmy
10.Cenová politika
11.Volba reklamního prostředku
12.Marketingová strategie, marketingový mix
13.Závěrečný test
14.Hodnocení, zápočet
Literatura
1. Tomek, G., Vávrová, V.: Marketing od myšlenky k realizaci, 3. aktualizované a doplněné vydání, Praha: Professional Publishing, 2011
2.Tomek, G., Vávrová, V.: Vize tržního úspěchu, Praha: Professional Publishing, 2012
3.Tomek, G., Vávrová, V.: Jak zvýšit konkurenční schopnost firmy. Praha: C. H. Beck 2009. ISBN 978-80-7400-098-0
4.Kotler, P.: Marketing management. 10. rozs. vydání,Grada Publishing, Praha 2001
5.Kotler, P.: Marketing Management. 10th Edition, Prentice-Hall Inc. 2000
6.Randall, G.: Principles of Marketing, Thomson Learning 2001
7.Tomek G., Vávrová V., Vašíček, J.: Marketing v energetice, Grada Publishing, 2002
8.Tomek, G., Vávrová, V.: Výrobek a jeho úspěch na trhu, Grada, Praha 2001
Požadavky
viz. https://ekonom.feld.cvut.cz/cs/student/predmety/marketing