Toto je tzv. shluknutý kurz. Skládá se z několika samostatných předmětů, které sdílejí výukové materiály, úkoly, testy apod. Níže si můžete zobrazit informace o jednotlivých předmětech tvořících tento shluk.

Marketing - BE1M16MAR

Hlavní kurz
Kredity 5
Semestry letní
Zakončení zápočet a zkouška
Jazyk výuky angličtina
Rozsah výuky 2P+2S
Anotace
Výuka je zaměřena na vysvětlení podstaty, metod a systému marketingu včetně jeho využití v praxi s přihlédnutím k vývojovým tendencím.
Cíle studia
Žádná data.
Osnovy přednášek
1. Management a marketing, vývoj a změny paradigmat
2. Marketingová koncepce řízení firmy, postavení marketingu vůči ostatním činnostem firmy
3. Marketingový výzkum
4. Chování poptávajících a segmentace trhu
5. Strategické marketingové plánování
6. Analytické metody strategického plánování
7. Marketingový mix
8. Výrobková, sortimentní a servisní politika
9. Inovace, diferenciace, variace
10. Kontraktační politika, tvorba cen
11. Marketingová komunikační politika, nástroje a integrovaná komunikace
12. Volba odbytových cest a prodej
13. Volba marketingových strategií v různých situacích (trh služeb, nové a globální trhy)
14. Marketingový kontroling a audit, vývojové tendence marketingu
Osnovy cvičení
1.Manažerský kruh, nástroje managementu
2.Koncepce managementu, marketingová koncepce
3.Marketingový výzkum - formy, metody
4.Volba metody výzkumu
5.Dotazování, hodnocení výsledku
6.Analýza silných a slabých stránek
7.Cyklus životnosti výrobku
8.Výrobkové portfolio
9.Výrobková politika firmy
10.Cenová politika
11.Volba reklamního prostředku
12.Marketingová strategie, marketingový mix
13.Závěrečný test
14.Hodnocení, zápočet
Literatura
1. Tomek, G., Vávrová, V.: Marketing od myšlenky k realizaci, 3. aktualizované a doplněné vydání, Praha: Professional Publishing, 2011. ISBN 978-80-7431-042-3
2. Tomek, G., Vávrová, V.: Vize tržního úspěchu, Praha: Professional Publishing, 2012. ISBN 978-80-7421-071-3
3. Tomek, G., Vávrová, V.: Jak zvýšit konkurenční schopnost firmy. Praha: C. H. Beck 2009. ISBN 978-80-7400-098-0
4. Kotler, P., Keller, K. L.: Marketing management. 14. rozš. vydání, Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247- 4150-5
5. Kotler, P., Keller, K. L: Marketing Management. 14th Edition, Prentice-Hall Inc. 2011. ISBN-10: 0132102927
6. Lilien, G.L., Rangaswamy A., De Bruyn, A.: Principles of Marketing Engineering, 2nd Edition, State College PA, 2013. ISBN 9780985764807
7. Tomek G., Vávrová V., Vašíček, J.: Marketing v energetice, Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 978-80-247-0370-X
8. Tomek, G., Vávrová, V.: Výrobek a jeho úspěch na trhu, Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 978-80-247-0053-0
Požadavky
https://ekonom.feld.cvut.cz/cs/student/predmety/marketing

Marketing - AE1M16MAR

Kredity 5
Semestry zimní
Zakončení zápočet a zkouška
Jazyk výuky angličtina
Rozsah výuky 2+2s
Anotace
The role and functions of the marketing management. Marketing research and marketing information system. Concepts of marketing strategy. The use of product life cycle and portfolio. Marketing-mix. Product and service policy, pricing and contractation policy, communication, distribution. Controlling and audit.
\\Výsledek studentské ankety předmětu je zde: http://www.fel.cvut.cz/anketa/aktualni/courses/AE1M16MAR
Cíle studia
Žádná data.
Osnovy přednášek
1.Management and marketing
2.The marketing concept of the management in the firm
3.Marketing research
4.The behaviour of demand side and the market segmentation
5.Analisis of portfolio and product life cycle
6.The strategy product/market
7.Product, assortment and service policy
8.Innovation, differentiation, variation
9.Contractation policy, pricing
10.Communication policy - publicity, advertising etc.
11.The choice of distribution channels and sales
12.The choice of marketing strategies
13.Marketing-mix
14.The role and organisation of marketing in the firm
Osnovy cvičení
1.Managerial circle, management tools
2.Management concept, marketing concept
3.Marketing research - forms and methods
4.The choice of research methods
5.Inquiring, results evaluation
6.Strength/weakness analysis
7.The product life cycle
8.Product portfolio
9.The firm`s assortment policy
10.Pricing
11.The choice of advertising media
12.Marketing strategy, marketing-mix
13.Final test
14.Evaluation, credit
Literatura
1.Kotler, P.: Marketing Management. Prentice-Hall Inc. 2010
2.Randall, G.: Principles of Marketing, Thomson Learning 2001
Požadavky
viz https://ekonom.feld.cvut.cz/cs/student/predmety/marketing