Počítačové hry

B181 - Zimní 18/19
Tento předmět se nenachází v Moodle. Na jeho domovskou stránku se můžete dostat pomocí tlačítka "Stránka kurzu (mimo Moodle)" vpravo (pokud existuje).

Počítačové hry - B4B39HRY

Kredity 6
Semestry zimní
Zakončení zápočet a zkouška
Jazyk výuky čeština
Rozsah výuky 2P+2C
Anotace
Studenti získají orientaci v typických problémech, se kterými se lze setkat při programování počítačových her. Seznámí se s problematikou reprezentace 3D modelů, animací, detekce kolizí, fyzikální simulace, vykreslování v reálném čase v oblasti tvorby počítačových her. Na cvičeních v týmech vytvoří vlastní počítačovou hru: od sepsání konceptu a design dokumentu přes programování herních mechanismů až po prezentace odborné porotě. Na cvičeních je využívána sada nástrojů Unity. \\Výsledek studentské ankety předmětu je zde: http://www.fel.cvut.cz/anketa/aktualni/courses/B4B39HRY
Cíle studia
Získat teoretické i praktické znalosti nutné pro tvorbu her a naučit se základní postupy používané při vývoji počítačových her.
Osnovy přednášek
1. Úvodní přednáška, systém hodnocení, cvičení, historie počítačových her
2. Herní design
3. Komponenty herního enginu, herní smyčka
4. Transformace, animace, animační křivky
5. Skeletální animace, míchání animací
6. Detekce kolizí
7. Herní fyzika
8. Inverzní kinematika
9. Umělá inteligence ve hrách
10. Materiálové modely, shadery
11. Herní hudba
12. Optimalizace herního enginu
13. Zvaná přednáška
14. Závěrečné prezentace projektů
Osnovy cvičení
1. Rozdělení do týmů, Úvod do Unity
2. Unity 1: základní koncepty, herní smyčka, 2D GUI, vstup od uživatele
3. Unity 2: transformace, kamera, viewporty, obsah, 3D modely
4. Unity 3: kolize, dynamika, herní logika
5. Unity 4: kostra, hierarchie, animace
6. Prezentace design dokumentu a proof-of-concept
7. Konzultace k semestrální práci
8. Unity 5: úvod do shaderů
9. Konzultace k semestrální práci
10. Konzultace k semestrální práci
11. Konzultace k semestrální práci
12. Prezentace beta-verze
13. Odevzdání finální aplikace a dokumentace, zápočet
14. Rezerva
Literatura
J. Gregory. Game Engine Architecture (3rd edition). CRC Press, 2018.
J. Schell. The Art of Game Design: A book of lenses. CRC Press. 2008
Požadavky
Předpokládají se znalosti v oblastech: programování v některém z běžně používaných jazyků, (cvičení jsou vedena v jazyce C#), lineární algebra.