Moodle FEL ČVUT
Computational Game Theory
B232 - Letní 23/24
Tento předmět se nenachází v Moodle. Na jeho domovskou stránku se můžete dostat pomocí tlačítka "Stránka kurzu (mimo Moodle)" vpravo (pokud existuje).
Computational Game Theory - BE4M36MAS
Kredity | 6 |
Semestry | zimní |
Zakončení | zápočet a zkouška |
Jazyk výuky | angličtina |
Rozsah výuky | 2P+2C |
Anotace
Cílem tohoto kurzu je seznámit studenty se základními pojmy a aplikacemi teorie her, silného nástroje používaného k modelování strategických interakcí mezi jednotlivci, organizacemi nebo státy. V průběhu kurzu se budeme zabývat různými aspekty teorie her a zkoumat její široké aplikace v různých oblastech, včetně strojového učení a umělé inteligence.
Cíle studia
Na konci kurzu získáte znalosti a dovednosti, které vám umožní analyzovat složité strategické situace, vyhodnotit spravedlnost alokačních mechanismů a ocenit zajímavé aplikace teorie her v oblasti umělé inteligence.
Osnovy přednášek
1. Úvod. Hry v normální formě.
2. Nashova rovnováha pro hry v normální formě..
3. Výpočetně efektivně řešitelné třídy her. Učení ve hrách.
4. Hry v extenzivní formě.
5. Řešení her v extenzivní formě s nedokonalou informací.
6. Alternativy k Nashově ekvilibriu.
7. Bayesovské hry.
8. Aukce 1.
9. Aukce 2.
10. Koaliční hry. Jádro.
11. Shapleyho hodnota.
12. Volebn hry.
13. Hry v informatice a ML.
14. Shrnutí.
2. Nashova rovnováha pro hry v normální formě..
3. Výpočetně efektivně řešitelné třídy her. Učení ve hrách.
4. Hry v extenzivní formě.
5. Řešení her v extenzivní formě s nedokonalou informací.
6. Alternativy k Nashově ekvilibriu.
7. Bayesovské hry.
8. Aukce 1.
9. Aukce 2.
10. Koaliční hry. Jádro.
11. Shapleyho hodnota.
12. Volebn hry.
13. Hry v informatice a ML.
14. Shrnutí.
Osnovy cvičení
1. Úvod. Hry v normální formě.
2. Nashova rovnováha pro hry v normální formě..
3. Výpočetně efektivně řešitelné třídy her. Učení ve hrách.
4. Hry v extenzivní formě.
5. Řešení her v extenzivní formě s nedokonalou informací.
6. Alternativy k Nashově ekvilibriu.
7. Bayesovské hry.
8. Aukce 1.
9. Aukce 2.
10. Koaliční hry. Jádro.
11. Shapleyho hodnota.
12. Volebn hry.
13. Hry v informatice a ML.
14. Shrnutí.
2. Nashova rovnováha pro hry v normální formě..
3. Výpočetně efektivně řešitelné třídy her. Učení ve hrách.
4. Hry v extenzivní formě.
5. Řešení her v extenzivní formě s nedokonalou informací.
6. Alternativy k Nashově ekvilibriu.
7. Bayesovské hry.
8. Aukce 1.
9. Aukce 2.
10. Koaliční hry. Jádro.
11. Shapleyho hodnota.
12. Volebn hry.
13. Hry v informatice a ML.
14. Shrnutí.
Literatura
Shoham, Y. and Leyton-Brown, K.: Multiagent Systems. Cambridge University Press, 2008.
Maschler, M., Zamir, S., and Solan, E. Game Theory. Cambridge University Press, 2020.
Kochenderfer M.J., Wheeler T.A., Wray K.H. Algorithms for decision making. MIT press, 2022.
https://cw.fel.cvut.cz/b231/_media/courses/cgt/cgt_exercises.pdf
Maschler, M., Zamir, S., and Solan, E. Game Theory. Cambridge University Press, 2020.
Kochenderfer M.J., Wheeler T.A., Wray K.H. Algorithms for decision making. MIT press, 2022.
https://cw.fel.cvut.cz/b231/_media/courses/cgt/cgt_exercises.pdf
Požadavky
- programování v Pythonu
- optimalizace, zejména základy lineárního programování
- lineární algebra
- pravděpodobnost a statistika
- diskrétní matematika
- optimalizace, zejména základy lineárního programování
- lineární algebra
- pravděpodobnost a statistika
- diskrétní matematika