„Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“

Albert Einstein

Náplní je postavit a naprogramovat výzkumné autonomní vozíko, které semi-autonomě splní co nejvíce úkolů. Předlohou pro tento cíl jsou skutečné vědecké automaty jako například mise Rosseta ke kometě 67P/Churyumov-Gerasimenko, Curriosity a Oportunity na Marsu, Lunochody na Měsíci, Projekty Veněra pro výzkum Venuše, Magelan (projekt s čistě českou realizací), Cassini pro výzkum Saturnu, Galileo pro výzkum Jupiteru a další mise. Cílem bylo vždy něco vyzkoumat, někam dojet, komunikovat se Zemí, odebrat vzorek, provést nějaký experiment, mnohdy i za cenu obětování sondy.

Je jasné, že za semestr projekt takového rozměru nepostavíte, ale pojďme se k tomu alespoň vzdáleně přiblížit. Úkoly jsou vybrány tak, aby byly zajímavé bez ohledu na to, zda nyní známe způsob realizace. Vymyslet úkol a rovnou pro vás, studenty, ověřit jeho realizaci, by byl postup akceptovatelný na střední škole. V tomto předmětu očekáváme, že v týmu vymyslíte, jak který úkol lze vůbec provést, a potom přizpůsobíte vozítko tak, aby ten úkol provedlo. Úkoly nejsou sice přímo vesmírné, ale snad to neubere na jejich atraktivitě.

V rámci předmětu bude postaveno několik vozítek v týmech po 4 až 5 lidech, která pod vaším velením vyplní co nejvíce úkolů. Za každý úkol se připíší realizačnímu týmu body, tým s nejvíce body zvítězí!

Předmět je převážně zajišťován lidmi z vývojového centra Siemens Corporate Technology v Praze a vychází ze zkušeností kurzu Siemens Embedded Academy, kterou tým ze Siemens CT vedl v magisterském studiu KyR od roku 2013.