Toto je tzv. shluknutý kurz. Skládá se z několika samostatných předmětů, které sdílejí výukové materiály, úkoly, testy apod. Níže si můžete zobrazit informace o jednotlivých předmětech tvořících tento shluk.

Marketingové strategie - B1M16MAS

Hlavní kurz
Kredity 5
Semestry zimní
Zakončení zápočet a zkouška
Jazyk výuky čeština
Rozsah výuky 1P+3S
Anotace
Po vysvětlení základních strategických směrů v marketingu následuje individuální práce studentů, založená na řešení konkrétní marketingové strategie a jejího zajištění marketingovými nástroji podle příkladů z praxe.
Cíle studia
Žádná data.
Osnovy přednášek
1. Marketingové strategie, vytvoření 3-členných týmů
2. - 3. Metody strategické analýzy
4. - 5. Ansoffova matice výrobek/trh, strategie dle produktového portfolia
6. - 7. Kotlerovy strategie rolí na trhu
8. - 9. Porterova teorie konkurenční výhody
10. - 11. Synergické strategie
12. - 13. Implementace strategií
14. Závěrečné hodnocení
Osnovy cvičení
1.Marketingová strategie, vytvoření 3-členných týmů
2.Metody strategické analýzy, zadání případové studie
3.Prezentace vybraného týmu, soutěž, diskuze. Zadání nové studie.
4.dtto
5.dtto
6.dtto
7.dtto
8.dtto
9.dtto
10.dtto
11.dtto
12.dtto
13.dtto
14.Hodnocení, zápočet
Literatura
1. Tomek, G., Vávrová, V.: Marketing od myšlenky k realizaci, 3. aktualizované a doplněné vydání, Praha: Professional Publishing, 2011. ISBN 978-80-7431-042-3
2. Tomek, G., Vávrová, V.: Vize tržního úspěchu, Praha: Professional Publishing, 2012. ISBN 978-80-7421-071-3
3. Tomek, G., Vávrová, V.: Jak zvýšit konkurenční schopnost firmy. Praha: C. H. Beck 2009. ISBN 978-80-7400-098-0
4. Kotler, P., Keller, K. L.: Marketing management. 14. rozš. vydání, Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247- 4150-5
5. Meffert, H.: Marketing-Management. Praha: Grada Publishing, 1996. ISBN 978-80-7169-329-4
6. Tomek, G., Vávrová, V.: Střety marketingu, Praha: C.H.Beck, 2004. ISBN 978-80-7179-887-8
7. Kotler, P., Keller, K. L: Marketing Management. 14th Edition, Prentice-Hall Inc. 2011. ISBN-10: 0132102927
8. Tomek, G., Vávrová, V.: Výrobek a jeho úspěch na trhu, Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 978-80-247-0053-0
Požadavky
Předpokládá se absolvování předmětu A1M16MAR, A1M16MAV
https://ekonom.feld.cvut.cz/cs/student/predmety/marketingove-strategie

Marketingové strategie - A1M16MAS

Kredity 5
Semestry zimní
Zakončení zápočet a zkouška
Jazyk výuky čeština
Rozsah výuky 1+3s
Anotace
Realizace marketingových principů na základě případů z praxe. Analýza marketingových strategií v různých tržních situacích. Volba strategické jednotky, situační analýza, použití metod strategické analýzy. Realizace principů tržní orientace firmy, flexibility a zvýšení konkurenční schopnosti. Ekonomické hodnocení marketingových opatření. Případové studie jsou zaměřeny na různé oblasti: produktová, sortimentní a servisní politika, cenová a kondiční politika, komunikační politika a distribuční politika. Převažuje týmová práce mimo vlastní výuku (příprava řešení a prezentace). \\Výsledek studentské ankety předmětu je zde: http://www.fel.cvut.cz/anketa/aktualni/courses/AD1M16MAS \\Výsledek studentské ankety předmětu je zde: http://www.fel.cvut.cz/anketa/aktualni/courses/A1M16MAS
Cíle studia
Žádná data.
Osnovy přednášek
1.Marketingové strategie, vytvoření 3-členných týmů
2.
3.Metody strategické analýzy
4.
5.Ansoffova matice výrobek/trh
6.
7.Kotlerovy strategie konkurenčního chování
8.
9.Porterova teorie konkurenční výhody
10.
11.Synergické strategie
12.
13.Implementace strategií
14.Závěrečné hodnocení
Osnovy cvičení
1.Marketingová strategie, vytvoření 3-členných týmů
2.Metody strategické analýzy, zadání případové studie
3.Prezentace vybraného týmu, soutěž, diskuze. Zadání nové studie.
4.dtto
5.dtto
6.dtto
7.dtto
8.dtto
9.dtto
10.dtto
11.dtto
12.dtto
13.dtto
14.Hodnocení, zápočet
Literatura
1.Tomek, G., Vávrová, V.: Střety marketingu, C.H.Beck, Praha 2004
2.Tomek, G., Vávrová, V.: Marketing od myšlenky k realizaci, 3. aktualizované a doplněné vydání, Praha: Professional Publishing, 2011
3.Tomek, G., Vávrová, V.: Vize tržního úspěchu, Praha: Professional Publishing, 2012
4.Tomek, G., Vávrová, V. Jak zvýšit konkurenční schopnost firmy. Praha: C. H. Beck 2009. ISBN 978-80-7400-098-0
5.Meffert, H.: Marketing-Management. Grada, Praha 1996
6.Tomek, G., Vávrová, V.: Výrobek a jeho úspěch na trhu, Grada, Praha 2001
7.David, F.R.: Strategic Management, Prentice Hall, 2001
Požadavky
Předpokládá se absolvování předmětu A1M16MAR, A1M16MAV
viz https://ekonom.feld.cvut.cz/cs/student/predmety/marketingove-strategie