Počet kreditů | 5 |
Vyučováno v | Letní |
Rozsah výuky | 2p+2s |
Garant předmětu | |
Přednášející | |
Cvičící |
Charakteristika současné průmyslové výroby. Tržní orientace a úloha výroby při zajištění marketingové koncepce firmy a konkurenční výhody. Komplexní standardizace, normativní základna řízení výroby, komplexní standardizace a uplatnění flexibility a konkurenční schopnosti ve výrobním podniku. Management nákupu, výroby a odbytu. Typologie systému výroby. Systém operativního řízení výroby. Integrované operativní plánování. Operativní evidence výroby. Řízení výrobního procesu, nákupu a zásob. Kontroling výroby a nákupu. Změnové řízení. Řízení dodavatelského řetezce (Supply Chain Management). \\Výsledek studentské ankety předmětu je zde: http://www.fel.cvut.cz/anketa/aktualni/courses/A1M16MAV
https://ekonom.feld.cvut.cz/cs/student/predmety/management-vyroby
- Management podniku a management výroby
- Vztah marketingu a managementu výroby
- Standardizace ve výrobním procesu, výstupní a vstupní prvky
- Standardizace činností a vztah ve využití výrobních činitelů
- Standardizace kombinací operativního řízení výroby
- Význam standardizace z hlediska konkurenční schopnosti
- Typologie výrobních systémů
- Operativní řízení výroby, plánování odbytu
- Plánování výroby a nákupu
- Operativní evidence výroby
- Řízení výrobního procesu a zásob
- Kontroling výroby a nákupu, změnové řízení
- Řízení dodavatelského řetězce
- Management Supply Chain, jeho hodnocení a výhledy
- Ekonomická stránka řízení výroby
- Organizace výrobního procesu
- Vztahy výroba, marketing, nákup
- Standardizace výstupních prvků
- Pohybové a časové studie
- Analýza časových studií
- Normování spotřeby materiálu
- Stanovení pojistných zásob
- Metody plánování výroby
- Lhůtové plánování výroby, kapacity
- Případová studie řízení výroby
- Dtto
- Závěrečný test
- Hodnocení, zápočet
1. TOMEK, G. a V. VÁVROVÁ. Průmysl 4.0 aneb Nikdo sám nevyhraje. Praha: Professional publishing, 2017. ISBN 978-80-906594-4-5.
2. Tomek, G., Vávrová, V.: Integrované řízení výroby. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-4486-5
3. Tomek, G., Vávrová, V.: Řízení výroby a nákupu, Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1479-0
4. Tomek, G., Vávrová, V.: Výrobek a jeho úspěch na trhu, Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 978-80-247-0053-0
5. Tomek, G., Vávrová,V.: Střety marketingu, Praha: C.H.Beck, 2004. ISBN 978-80-7179-887-8
6. Heizer, L., Render, B.: Operation Management, Prentice Hall, 2006. ISBN 10 013185755X
7. Schroeder, S. G., Goldstein, S. M., Rungtusanatham, J.: Operations management contemporary concepts and cases, 5th ed., New York: by McGraw-Hill/Irwin, 2011. ISBN 0073403385