Počet kreditů | 5 |
Vyučováno v | Zimní |
Rozsah výuky | 2p+2s |
Garant předmětu | |
Přednášející | |
Cvičící |
Výuka je zaměřena na vysvětlení podstaty, metod a systému marketingu včetně jeho využití v praxi s přihlédnutím k vývojovým tendencím.
https://ekonom.feld.cvut.cz/cs/student/predmety/marketing
- Management a marketing, vývoj a změny paradigmat
- Marketingová koncepce řízení firmy, postavení marketingu vůči ostatním činnostem firmy
- Marketingový výzkum
- Chování poptávajících a segmentace trhu
- Strategické marketingové plánování
- Analytické metody strategického plánování
- Marketingový mix
- Výrobková, sortimentní a servisní politika
- Inovace, diferenciace, variace
- Kontraktační politika, tvorba cen
- Marketingová komunikační politika, nástroje a integrovaná komunikace
- Volba odbytových cest a prodej
- Volba marketingových strategií v různých situacích (trh služeb, nové a globální trhy)
- Marketingový kontroling a audit, vývojové tendence marketingu
- Manažerský kruh, nástroje managementu
- Koncepce managementu, marketingová koncepce
- Marketingový výzkum - formy, metody
- Volba metody výzkumu
- Dotazování, hodnocení výsledku
- Analýza silných a slabých stránek
- Cyklus životnosti výrobku
- Výrobkové portfolio
- Výrobková politika firmy
- Cenová politika
- Volba reklamního prostředku
- Marketingová strategie, marketingový mix
- Závěrečný test
- Hodnocení, zápočet
1. Tomek, G., Vávrová, V.: Marketing od myšlenky k realizaci, 3. aktualizované a doplněné vydání, Praha: Professional Publishing, 2011. ISBN 978-80-7431-042-3
2. Tomek, G., Vávrová, V.: Vize tržního úspěchu, Praha: Professional Publishing, 2012. ISBN 978-80-7421-071-3
3. Tomek, G., Vávrová, V.: Jak zvýšit konkurenční schopnost firmy. Praha: C. H. Beck 2009. ISBN 978-80-7400-098-0
4. Kotler, P., Keller, K. L.: Marketing management. 14. rozš. vydání, Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247- 4150-5
5. Kotler, P., Keller, K. L: Marketing Management. 14th Edition, Prentice-Hall Inc. 2011. ISBN-10: 0132102927
6. Lilien, G.L., Rangaswamy A., De Bruyn, A.: Principles of Marketing Engineering, 2nd Edition, State College PA, 2013. ISBN 9780985764807
7. Tomek G., Vávrová V., Vašíček, J.: Marketing v energetice, Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 978-80-247-0370-X
8. Tomek, G., Vávrová, V.: Výrobek a jeho úspěch na trhu, Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 978-80-247-0053-0