Marketingové strategie

B232 - Letní 23/24
Tento předmět se nenachází v Moodle. Na jeho domovskou stránku se můžete dostat pomocí tlačítka "Stránka kurzu (mimo Moodle)" vpravo (pokud existuje).

Marketingové strategie - A1M16MAS

Kredity 5
Semestry zimní
Zakončení zápočet a zkouška
Jazyk výuky čeština
Rozsah výuky 1+3s
Anotace
Realizace marketingových principů na základě případů z praxe. Analýza marketingových strategií v různých tržních situacích. Volba strategické jednotky, situační analýza, použití metod strategické analýzy. Realizace principů tržní orientace firmy, flexibility a zvýšení konkurenční schopnosti. Ekonomické hodnocení marketingových opatření. Případové studie jsou zaměřeny na různé oblasti: produktová, sortimentní a servisní politika, cenová a kondiční politika, komunikační politika a distribuční politika. Převažuje týmová práce mimo vlastní výuku (příprava řešení a prezentace). \\Výsledek studentské ankety předmětu je zde: http://www.fel.cvut.cz/anketa/aktualni/courses/AD1M16MAS \\Výsledek studentské ankety předmětu je zde: http://www.fel.cvut.cz/anketa/aktualni/courses/A1M16MAS
Cíle studia
Žádná data.
Osnovy přednášek
1.Marketingové strategie, vytvoření 3-členných týmů
2.
3.Metody strategické analýzy
4.
5.Ansoffova matice výrobek/trh
6.
7.Kotlerovy strategie konkurenčního chování
8.
9.Porterova teorie konkurenční výhody
10.
11.Synergické strategie
12.
13.Implementace strategií
14.Závěrečné hodnocení
Osnovy cvičení
1.Marketingová strategie, vytvoření 3-členných týmů
2.Metody strategické analýzy, zadání případové studie
3.Prezentace vybraného týmu, soutěž, diskuze. Zadání nové studie.
4.dtto
5.dtto
6.dtto
7.dtto
8.dtto
9.dtto
10.dtto
11.dtto
12.dtto
13.dtto
14.Hodnocení, zápočet
Literatura
1.Tomek, G., Vávrová, V.: Střety marketingu, C.H.Beck, Praha 2004
2.Tomek, G., Vávrová, V.: Marketing od myšlenky k realizaci, 3. aktualizované a doplněné vydání, Praha: Professional Publishing, 2011
3.Tomek, G., Vávrová, V.: Vize tržního úspěchu, Praha: Professional Publishing, 2012
4.Tomek, G., Vávrová, V. Jak zvýšit konkurenční schopnost firmy. Praha: C. H. Beck 2009. ISBN 978-80-7400-098-0
5.Meffert, H.: Marketing-Management. Grada, Praha 1996
6.Tomek, G., Vávrová, V.: Výrobek a jeho úspěch na trhu, Grada, Praha 2001
7.David, F.R.: Strategic Management, Prentice Hall, 2001
Požadavky
Předpokládá se absolvování předmětu A1M16MAR, A1M16MAV
viz https://ekonom.feld.cvut.cz/cs/student/predmety/marketingove-strategie