Moodle FEL ČVUT
Virtuální realita
B241 - Zimní 2024/2025
Virtuální realita - XP39VR
Kredity | 4 |
Semestry | letní |
Zakončení | Zkouška |
Jazyk výuky | neurčen |
Rozsah výuky | 2P+2S |
Anotace
Náplní předmětu je přehled o aktuálním stavu, principech a technologiích spojených s pojmy virtuální realita (VR) a rozšířená realita (AR). V rámci přednášek se probírá virtuální a rozšířená realita primárně ve vztahu k uživateli a jeho fyziologickým limitům. \\
Probíraná témata: Interakce a uživatelské rozhraní ve VR a AR. Sledování (tracking) uživatele a rozpoznávání okolního světa. Rozšířená realita. Lidské vnímání a zpoždění systému. Metaverzy a multiuživatelské systémy. Formáty a jazyky pro popis virtuální reality.
\\Výsledek studentské ankety předmětu je zde: http://www.fel.cvut.cz/anketa/aktualni/courses/XP39VR
Probíraná témata: Interakce a uživatelské rozhraní ve VR a AR. Sledování (tracking) uživatele a rozpoznávání okolního světa. Rozšířená realita. Lidské vnímání a zpoždění systému. Metaverzy a multiuživatelské systémy. Formáty a jazyky pro popis virtuální reality.
\\Výsledek studentské ankety předmětu je zde: http://www.fel.cvut.cz/anketa/aktualni/courses/XP39VR
Cíle studia
None
Osnovy přednášek
None
Osnovy cvičení
None
Literatura
1. Steven M. LaValle - Virtual Reality, Cambridge University Press 2016 - online
2. Jason Jerald - The VR Book: Human-Centered Design for Virtual Reality, ACM Books 2015
3. Dieter Schmalstieg, and Tobias Hollerer, Augmented Reality: Principles and Practice (Usability), Addison Wesley 2016
2. Jason Jerald - The VR Book: Human-Centered Design for Virtual Reality, ACM Books 2015
3. Dieter Schmalstieg, and Tobias Hollerer, Augmented Reality: Principles and Practice (Usability), Addison Wesley 2016
Požadavky
https://moodle.fel.cvut.cz/course/XP39VR