Psychology

Login to access the course.
This is a grouped course. It consists of several seperate subjects that share learning materials, assignments, tests etc. Below you can see information about the individual subjects that make up this subject.
Psychology (Main course) B0B16MPS
Credits 4
Semesters Both
Completion Assessment + Examination
Language of teaching Czech
Extent of teaching 2P+2S
Annotation
Studenti se seznámí se základními psychologickými východisky pro manažerskou praxi a personální řízení. Pochopí základy kognitivního a behaviorálního přístupu, důležitost osobnosti manažera, jeho vnitřních postojů, chování, interakce a komunikace. Seznámí se s teoriemi osobnosti, inteligence, motivace, kognitivními a afektivními procesy. Vybrané techniky si procvičí při praktických cvičeních. Vědomosti získané v rámci předmětu lze uplatnit v budoucím zaměstnání i v běžném životě.

Podkladem kurzu je psychologie jako moderní věda, nikoli jako soubor povrchních klišé, EZO indoktrinací a pseudo-vědeckých závěrů, kterými je oblast personální a manažerské psychologie tradičně silně zaplevelena. Kurz je sestaven a vyučován z pozice člověka, který se dané problematice 20 let intenzivně věnuje a většinu času se jí i živí. Kurz neobsahuje návody, jak se rychle a snadno zařadit mezi hvězdné lídry a osvojit si myšlení první ligy. Kurz neobsahuje návody, jak vybabrat s druhými lidmi a získat nad nimi "psychologicky" navrch, protože to sice jde, ale odporuje to životním hodnotám přednášejícího. Po absolvování předmětu budete snad informovanější, snad zkušenější, ale určitě ne šťastnější. Tento kurz nechválí ani psychology, ani manažery, ani manažerské psychology.

Studenti - pokud sháníte několik kreditů, ale studovat nechcete, nezapisujte si manažerskou psychologii. Každý semestr řada studentů skončí se zbytečně neuspokojivým hodnocením D, E, i F. Tento předmět není automatická dávačka, jsem otravný pedagog, který po svých studentech požaduje plnění řady povinností. Na tento předmět se nepřipravíte čtením banálních článečků o vnitřní motivaci a lidech, kteří jsou ve firmě to nejcennější, ani poslechem povrchních školeníček "soft skills" na YouTube. Budu vás nutit sledovat moje přednášky a studovat z chatrných materiálů, v podstatě stejně, jako někdy v předminulém tisíciletí.

Kolegové, opět jsem zavalen Vašimi žádostmi o nadlimitní zápis. Věřte, nemohu s kapacitou předmětu nic dělat. Tento předmět není tak přínosný, jak si možná myslíte. Pokud o zápis opravdu stojíte, zkuste přemluvit někoho méně zaníceného, aby se odhlásil a uvolnil Vám místo.

Na Moodle je zavěšena řada souborů určených ke studiu. Pokud je na svém Moodlu nevidíte, dejte mi vědět. I když Manažerská psychologie vypadá jako jeden předmět, je to ve skutečnosti asi deset předmětů pro více fakult a může se stát, že na jednotlivých profilech vznikne zmatek. SVI disponuje linky na záznamy některých přednášek. Případné záznamy mají chatrnou obsahovou kvalitu a jsou určeny výhradně jako nástroj studia v krizových situacích. V žádném případě nepovoluji jejich šíření.
Course outlines
1. Úvod k předmětu.
2. Psychologie v systému věd
3. Základy neurobiologie
4. Industriální psychologie
5. Psychologický výzkum
6. Kognitivní funkce
7. Afektivní procesy
8. Osobnost
9. Motivace
10. Sociální percepce
11. Produktivní a kontraproduktivní fenomény
12. Psychologie rozhodování
13. Aplikovaná psychopatologie
14. Závěrečné opakování, modelové testové otázky. Prostor pro dotazy k tématům.
Exercises outlines
semináře 1 - 7: Manažerská komunikace. Dotazníky, testy, situace, procvičení, diskuse
semináře 8 - 14: Prezentace studentů a diskuse nad prezentovanými tématy
Literature
1. LEVY, P. E.: Industrial Organizational Psychology. New York, Worth Publishers 2013
2. BALZAC, S. R.: Organizational Psychology for Managers. New York, Springer 2014
Requirements
Klasifikace se provádí podle celkového počtu získaných bodů v souladu se studijním řádem. K absolvování předmětu je nutno kumulovat minimálně 50 procentních bodů.

Závěrečný písemný test: až 70 bodů. Test pokrývá veškerou přednesenou látku za celý semestr. Test bude proveden pokud možno prezenční formou. Předtermín testu napíšeme na poslední přednášce. Test je povinnou studijní aktivitou.

Paper: až 30 bodů. Paper v rozsahu cca 5 stran textu musí obsahovat dosud publikovaná teoretická východiska, vlastní zkušenost a postoj studenta k danému tématu a akademicky validní seznam zdrojů. Téma student zvolí přiměřeně studované látce, nebo požádá pedagoga o zadání, či korekci tématu. Paper je nepovinnou studijní aktivitou. Paper je nutno odevzdat nejpozději ve 13. týdnu studia, nejraději písemnou formou.

Prezentace: až 20 bodů. Prezentaci přednesou studenti během seminářů. Téma si zvolí přiměřeně studované problematice, nebo požádají pedagoga o zadání, či korekci tématu. Téma může být rámcově shodné s tématem paperu, ale obsah nesmí být identický. Je v pořádku, když student zvolené téma studuje do hloubky a v předmětu nachází inspiraci. Studenti mohou prezentovat individuálně, nebo v týmech po 2, či po 3. Očekávaná délka prezentací je 15 - 30 minut. Prezentace je povinnou studijní aktivitou pro studenty, kteří chtějí 4, či 5 kreditů.
Nepodceňujte tuto povinnou studijní aktivitu a její načasování. Kdo se přihlásí k prezentaci jako první, bude mít výhodu. Kdo nechá vše na poslední chvíli, zbytečně riskuje.
Psychology BD5B16MPS
Credits 4
Semesters Summer
Completion Assessment
Language of teaching Czech
Extent of teaching 14KP+6KS
Annotation
Psychology of personality, psychology of work and organization. Psychology in human resources management. The manager, his role and competencies. Motivation and engagement. Skills development. Communication and conflict resolution. Work group and team, conducting meetings. Time management and delegation. Dealing with stress and emotions. Company culture and organizational change.
Study targets
Students will be introduced to importance of psychology in practice of management and human resources. Focus will be on the role of manager´s personality, attitudes, behaviors and communication in creating impact on his team. Theories of personality, intelligence, motivation and emotions will be presented as well as current methods of assessment. Approaches to building engagement and facilitating development will be discussed (coaching, empowerment, delegation, situational leadership). Selected techniques will be practiced during exercises (active listening, feedback, asertive request etc.). The knowledge and skills acquired are applicable in the workplace as well as in daily life.
Course outlines
1. Introduction of the subject. Psychology in management practice.
2. Psychology of communication I: Communication as a management tool. Feedback.
3. Psychology of communication II: Nonverbal communication, emotions, lying. Active listening.
4. Psychology of personality I and II: Personality and intelligence. Assessment methods and tools.
5. Negotiation and conflict resolution: Interpersonal conflict. Mediation, assertiveness and principial negotiation.
6. People management systems I: Competencies and competency models. Assessment of competencies: 360-degree feedback and behavioral interview.
7. Extrinsic and intrinsic motivation. Autonomy and participation.
8. People management systems II: Development of skills. Coaching and mentoring.
9. Team work I: Management and leadership. Leadership style and situational decision making.
10. Team work II: Group dynamic and cooperation in a team. Team roles. Team development.
11. Company culture and climate. Implementing organizational change.
12. Self development I: Stress and self management.
13. Self development II: Time management and delegation.
14. Review of the subject. Q and A session. Model test questions.
Exercises outlines
Exercises are conducted in experiential approach and focus on development of communication, social and management skills using model situations and management games.
Literature
1. LEVY, P. E.: Industrial Organizational Psychology. New York, Worth Publishers 2013
2. BALZAC, S. R.: Organizational Psychology for Managers. New York, Springer 2014
Requirements
https://ekonom.feld.cvut.cz/cs/student/predmety/manazerska-psychologie
Management psychology A0B16MPL
Credits 2
Semesters Both
Completion Exam
Language of teaching undefined
Extent of teaching 2+0s
Annotation
Psychology of personality, psychology of work and organization. Psychology in human resources management. The manager, his role and competencies. Motivation and engagement. Skills development. Communication and conflict resolution. Work group and team, conducting meetings. Time management and delegation. Dealing with stress and emotions. Company culture and organizational change.
Study targets
Students will be introduced to importance of psychology in practice of management and human resources. Focus will be on the role of manager´s personality, attitudes, behaviors and communication in creating impact on his team. Theories of personality, intelligence, motivation and emotions will be presented as well as current methods of assessment. Approaches to building engagement and facilitating development will be discussed (coaching, empowerment, delegation, situational leadership). Selected techniques will be practiced during exercises (active listening, feedback, asertive request etc.). The knowledge and skills acquired are applicable in the workplace as well as in daily life.
Course outlines
1. Introduction of the subject. Psychology in management practice.
2. Psychology of communication I: Communication as a management tool. Feedback.
3. Psychology of communication II: Nonverbal communication, emotions, lying. Active listening.
4. Psychology of personality I and II: Personality and intelligence. Assessment methods and tools.
5. Negotiation and conflict resolution: Interpersonal conflict. Mediation, assertiveness and principial negotiation.
6. People management systems I: Competencies and competency models. Assessment of competencies: 360-degree feedback and behavioral interview.
7. Extrinsic and intrinsic motivation. Autonomy and participation.
8. People management systems II: Development of skills. Coaching and mentoring.
9. Team work I: Management and leadership. Leadership style and situational decision making.
10. Team work II: Group dynamic and cooperation in a team. Team roles. Team development.
11. Company culture and climate. Implementing organizational change.
12. Self development I: Stress and self management.
13. Self development II: Time management and delegation.
14. Review of the subject. Q and A session. Model test questions.
Exercises outlines
Exercises are conducted in experiential approach and focus on development of communication, social and management skills using model situations and management games.
Literature
1. Bedrnová, E., Jarošová, E., Nový, I. a kol.: Manažerská psychologie a sociologie. Praha, Management Press 2012
2. Mikuláštík, M.: Manažerská psychologie. Zlín, UTB 2003
Requirements
https://ekonom.feld.cvut.cz/cs/student/predmety/manazerska-psychologie
Psychology A0M16MPS
Credits 4
Semesters Both
Completion Assessment + Examination
Language of teaching Czech
Extent of teaching 2+2s
Annotation
Studenti se seznámí se základními psychologickými východisky pro manažerskou praxi a personální řízení. Pochopí základy kognitivního a behaviorálního přístupu, důležitost osobnosti manažera, jeho vnitřních postojů, chování, interakce a komunikace. Seznámí se s teoriemi osobnosti, inteligence, motivace, kognitivními a afektivními procesy. Vybrané techniky si procvičí při praktických cvičeních. Vědomosti získané v rámci předmětu lze uplatnit v budoucím zaměstnání i v běžném životě.

Podkladem kurzu je psychologie jako moderní věda, nikoli jako soubor povrchních klišé a pseudo-vědeckých závěrů, kterými je oblast personální a manažerské psychologie tradičně silně zaplevelena.
Course outlines
1. Úvod k předmětu.
2. Psychologie v systému věd
3. Základy neurobiologie
4. Industriální psychologie
5. Psychologický výzkum
6. Kognitivní funkce
7. Afektivní procesy
8. Osobnost
9. Motivace
10. Sociální percepce
11. Produktivní a kontraproduktivní fenomény
12. Psychologie rozhodování
13. Aplikovaná psychopatologie
14. Závěrečné opakování, modelové testové otázky. Prostor pro dotazy k tématům.
Exercises outlines
semináře 1 - 7: Manažerská komunikace. Dotazníky, testy, situace, procvičení, diskuse
semináře 8 - 14: Prezentace studentů a diskuse nad prezentovanými tématy
Literature
1. LEVY, P. E.: Industrial Organizational Psychology. New York, Worth Publishers 2013
2. BALZAC, S. R.: Organizational Psychology for Managers. New York, Springer 2014
Requirements
Atestace probíhá formou závěrečného písemného testu, kterým jsou ověřeny znalosti získané studiem předmětu. Závěrečný písemný test je povinný pro všechny posluchače kurzu. Klasifikace se provádí podle celkového počtu získaných bodů v souladu se studijním řádem. K absolvování předmětu je nutno kumulovat minimálně 50 procentních bodů.

Závěrečný test: až 70 bodů (jedná se o test, který byl zmíněn výše). Test pokrývá veškerou přednesenou látku za celý semestr. V případě individuální žádosti a na základě rozhodnutí vyučujícího může být test doplněn / nahrazen ústní zkouškou.

Paper: až 30 bodů. Paper v rozsahu cca 5 stran textu musí obsahovat dosud publikovaná teoretická východiska, vlastní zkušenost a postoj studenta k danému tématu a akademicky validní seznam zdrojů. Téma student zvolí přiměřeně studované látce, nebo požádá pedagoga o zadání, či korekci tématu. Paper je nepovinnou studijní aktivitou. Paper je nutno odevzdat nejpozději ve 13. týdnu studia na přednášce či semináři.

Prezentace: až 20 bodů. Prezentaci přednesou studenti během seminářů. Téma si zvolí přiměřeně studované problematice, nebo požádají pedagoga o zadání, či korekci tématu. Studenti mohou prezentovat individuálně, nebo v týmech po 2, či po 3. Očekávaná délka prezentací je 15 - 30 minut. K dispozici je projekční technika místnosti. Pro posluchače čtyřkreditového kurzu je prezentace povinnou studijní aktivitou.
Psychology AD0B16MPS
Credits 4
Semesters Winter
Completion Assessment + Examination
Language of teaching Czech
Extent of teaching 14+6s
Annotation
Studenti se seznámí se základními psychologickými východisky pro manažerskou praxi a personální řízení. Pochopí základy kognitivního a behaviorálního přístupu, důležitost osobnosti manažera, jeho vnitřních postojů, chování, interakce a komunikace. Seznámí se s teoriemi osobnosti, inteligence, motivace, kognitivními a afektivními procesy. Vybrané techniky si procvičí při praktických cvičeních. Vědomosti získané v rámci předmětu lze uplatnit v budoucím zaměstnání i v běžném životě.

Podkladem kurzu je psychologie jako moderní věda, nikoli jako soubor povrchních klišé a pseudo-vědeckých závěrů, kterými je oblast personální a manažerské psychologie tradičně silně zaplevelena.
Course outlines
1. Úvod k předmětu.
2. Psychologie v systému věd
3. Základy neurobiologie
4. Industriální psychologie
5. Psychologický výzkum
6. Kognitivní funkce
7. Afektivní procesy
8. Osobnost
9. Motivace
10. Sociální percepce
11. Produktivní a kontraproduktivní fenomény
12. Psychologie rozhodování
13. Aplikovaná psychopatologie
14. Závěrečné opakování, modelové testové otázky. Prostor pro dotazy k tématům.
Exercises outlines
semináře 1 - 7: Manažerská komunikace. Dotazníky, testy, situace, procvičení, diskuse
semináře 8 - 14: Prezentace studentů a diskuse nad prezentovanými tématy
Literature
1. LEVY, P. E.: Industrial Organizational Psychology. New York, Worth Publishers 2013
2. BALZAC, S. R.: Organizational Psychology for Managers. New York, Springer 2014
Requirements
https://ekonom.feld.cvut.cz/cs/student/predmety/manazerska-psychologie
Psychology for managers B0B16MPL
Credits 2
Semesters Both
Completion Exam
Language of teaching Czech
Extent of teaching 2P+0S
Annotation
Studenti se seznámí se základními psychologickými východisky pro manažerskou praxi a personální řízení. Pochopí základy kognitivního a behaviorálního přístupu, důležitost osobnosti manažera, jeho vnitřních postojů, chování, interakce a komunikace. Seznámí se s teoriemi osobnosti, inteligence, motivace, kognitivními a afektivními procesy. Vybrané techniky si procvičí při praktických cvičeních. Vědomosti získané v rámci předmětu lze uplatnit v budoucím zaměstnání i v běžném životě.

Podkladem kurzu je psychologie jako moderní věda, nikoli jako soubor povrchních klišé, EZO indoktrinací a pseudo-vědeckých závěrů, kterými je oblast personální a manažerské psychologie tradičně silně zaplevelena. Kurz je sestaven a vyučován z pozice člověka, který se dané problematice 20 let intenzivně věnuje a většinu času se jí i živí. Kurz neobsahuje návody, jak se rychle a snadno zařadit mezi hvězdné lídry a osvojit si myšlení první ligy. Kurz neobsahuje návody, jak vybabrat s druhými lidmi a získat nad nimi "psychologicky" navrch, protože to sice jde, ale odporuje to životním hodnotám přednášejícího. Po absolvování předmětu budete snad informovanější, snad zkušenější, ale určitě ne šťastnější. Tento kurz nechválí ani psychology, ani manažery, ani manažerské psychology.

Studenti - pokud sháníte několik kreditů, ale studovat nechcete, nezapisujte si manažerskou psychologii. Každý semestr řada studentů skončí se zbytečně neuspokojivým hodnocením D, E, i F. Tento předmět není automatická dávačka, jsem otravný pedagog, který po svých studentech požaduje plnění řady povinností. Na tento předmět se nepřipravíte čtením banálních článečků o vnitřní motivaci a lidech, kteří jsou ve firmě to nejcennější, ani poslechem povrchních školeníček "soft skills" na YouTube. Budu vás nutit sledovat moje přednášky a studovat z chatrných materiálů, v podstatě stejně, jako někdy v předminulém tisíciletí.

Kolegové, opět jsem zavalen Vašimi žádostmi o nadlimitní zápis. Věřte, nemohu s kapacitou předmětu nic dělat. Tento předmět není tak přínosný, jak si možná myslíte. Pokud o zápis opravdu stojíte, zkuste přemluvit někoho méně zaníceného, aby se odhlásil a uvolnil Vám místo.

Na Moodle je zavěšena řada souborů určených ke studiu. Pokud je na svém Moodlu nevidíte, dejte mi vědět. I když Manažerská psychologie vypadá jako jeden předmět, je to ve skutečnosti asi deset předmětů pro více fakult a může se stát, že na jednotlivých profilech vznikne zmatek. SVI disponuje linky na záznamy některých přednášek. Případné záznamy mají chatrnou obsahovou kvalitu a jsou určeny výhradně jako nástroj studia v krizových situacích. V žádném případě nepovoluji jejich šíření.

Course outlines
1. Úvod k předmětu.
2. Psychologie v systému věd
3. Základy neurobiologie
4. Industriální psychologie
5. Psychologický výzkum
6. Kognitivní funkce
7. Afektivní procesy
8. Osobnost
9. Motivace
10. Sociální percepce
11. Produktivní a kontraproduktivní fenomény
12. Psychologie rozhodování
13. Aplikovaná psychopatologie
14. Závěrečné opakování, modelové testové otázky. Prostor pro dotazy k tématům.
Literature
1. LEVY, P. E.: Industrial Organizational Psychology. New York, Worth Publishers 2013
2. BALZAC, S. R.: Organizational Psychology for Managers. New York, Springer 2014
Requirements
Klasifikace se provádí podle celkového počtu získaných bodů v souladu se studijním řádem. K absolvování předmětu je nutno kumulovat minimálně 50 procentních bodů.

Závěrečný písemný test: až 70 bodů. Test pokrývá veškerou přednesenou látku za celý semestr. Test bude proveden pokud možno prezenční formou. Předtermín testu napíšeme na poslední přednášce. Test je povinnou studijní aktivitou.

Paper: až 30 bodů. Paper v rozsahu cca 5 stran textu musí obsahovat dosud publikovaná teoretická východiska, vlastní zkušenost a postoj studenta k danému tématu a akademicky validní seznam zdrojů. Téma student zvolí přiměřeně studované látce, nebo požádá pedagoga o zadání, či korekci tématu. Paper je nepovinnou studijní aktivitou. Paper je nutno odevzdat nejpozději ve 13. týdnu studia, nejraději písemnou formou.